1 Yıl Aradan Sonra Xiaomi 5000mAh Testi


Xiaomi 5000mAh powerbank ile 1 yıllık kullanımdan sonra yeniden kapasite testi uyguladım. Bu 1 yıl içinde powerbank aktif olarak kullanıldı. Daha sonra yaklaşık 1 ay kadar kullanılmadan bekledi. Bu bekleyişten sonra powerbankta bir gariplik oldu. Powerbank çok uzun sürede şarj olmaya başladı. Powerbankı kullanırken de çok çabuk bitiyordu.
İlk önce neden geç şarj olduğunu anlamak için şarj akımını ölçtüm. Powerbank 0,3A ile şarj oluyordu. Bu değer 1A şarj aleti ile yapılan şarj için oldukça düşük. Normal şartlarda 1A ile şarj olması gerekiyordu.

Şarj olması için uzunca bir süre bekledikten sonra kapasite testine tabi tuttum. Deşarj işlemi başladıktan çok kısa bir süre sonra şarj ışıkları hızla düşmeye başladı. Ve tek şarj ışığı yanarak bir süre deşarj işlemi devam etti.

Kapasite testim bittiğinde değerler görsellerdeki gibiydi. Açıkçası çok düşük değerler.

İlk testte 3450mAh kapasiteye sahip iken 1 yıl aradan sonra 1370mAh değere düşmüş. Bu da yaklaşık %60 kapasite kaybı demek oluyor. 

Peki bu durum tüm powerbankların başına gelecek mi? Açıkçası bu durumun genel bir durum olmadığını düşünüyorum. Büyük ihtimal elimdeki powerbankta bir problem oldu. 

Ancak şunu da unutmamak gerek zaman geçtikçe kapasite kaybı olması gayet doğaldır. Ama yılda %60 gibi büyük kayıplar değil.

Yorum bırakın